Selamat Hari Guru, che'gu!

Labels: , , , ,

Assalamualaikum semua~


Tanggal 16 May adalah Hari Guru. Kepada cikgu-cikgu di guru di luar sana, Selamat Hari Guru dari saya. Sempena Hari Che'gu ni meh nak berpantun sikit.

Anak Cina berlari-lari,
Sambil bawak buah guli;
Nakal kami, pelajarmu, Ya Rabbi,
Habis semua kami buli.

Waktu senja main lari-lari,
Tersepak batu bengakak ibu jari;
Kerja sekolah kami buat tak peduli,
Kena denda kami lari.

Sarapan pagi makan roti,
Cicah dengan air kopi;
Keranamu cikgu kami disini,
Selamat Hari Guru dari kami.

Ok la..dah tak tau nak karang pantun lagi. Walau pon zaman sekolah dulu nakalnya yamg teramat, cikgu tak pernah pulak jemu nak melayan. Kena denda pon saya dah tak heran. Kerana kesabaran cikgu dululah, saya berada di mana saya berada sekarang. Terima kasih cikgu. Terima kasih lecturer. Terima kasih rakan sekerja. Terima kasih bos. And most important of all, terima kasih mak, my greatest teacher ever!



p/s: Selamat Hari Guru buat semua guru di Malaysia.


0 comments:


Awak 'Like' blog saya?