Luahan Hati Yang Terpendam!

Labels:

Assalamualaikum semua~

Lama gak aku x update entry baru ye. Xtau la nk update pasal ape. Nk update pasal aktiviti terbaru aku bersama member2 nk kene pk gak hati orang lain. Kang salah tulis kang ada yg masam muka, tacin' dan mcm2 lg lah. Paling aku sakit hati siap pegi serang member2 aku. Haishh!!!

Ni lah masalah nya. Bila ajk join sama mcm2 alasan di bg. Bile x diajak, mula lah. Buat perangai! Lepas tu, bila aku pulang balik alasan2 yg kome bg, mule le tunjuk muke xpuas hati! Kalo ikot ati aku udah lama aku kontang + seligi kome seko2!

Aku getik betoi ngn org cmnie. Bila dh tau ade kelemahan dlm sesuatu, xde la pulak usaha nk merapatkan ukhwah tu. Usaha yg kome tunjuk, asyik nk ngombok (perli) jew. Sikit pon xnk usaha guna pendekatan lain. Suma nk harapkan orang lain.

Lg satu, ari tu senang2 jew lepas kn sumthin' keje kt aku. Siap post kt group lg, siap tag lg nama aku nk mintak amanah yg kau bg kt aku. Tp sikit pon xnk bg tau amanah tu kau dh setelkan sendiri. Aku pnye hangin waktu tu Allah jew yg tau. Koman2 pon gtau la ko dh setelkan. Yg lain2 tu cari kau nk selesaikan, bukan aku.

Bila aku pk balik kan, aku nie cm patung + robot kau je kn. Bila ada apa2 @ sesak cari aku. Bila kau senang, senang2 jugak lah kau sisihkan aku.

Bila tyme study lak. Bila aku tnye kau apa yg aku xpaham, kau wat derk jew, konon fokus kt apa yg kau study. Pastu sembang ngn aku, ko ckp bile ko tgh khusyuk menelaah sesuatu ko xleh lyn anasir2 luar. Takot kau lupe. Tp bile orang lain yg wat cmne aku wat kat kau td, dgn senang hati dan berbunga riangnya kau menunjuk ajar beliau. Tp aku still cool lg. Tp dlm hati aku, cm nk cekik2 kau bg mamposs!

Pastu. Bila sembang ngn kau, tak lain tak bukan asyik2 pasal si 'dia' yg tersangat istimewa bg kau kn?? Dh naik bernanah dh telinga aku nie kalo sembang ngn ko. Aku bosan! (cemburu pon ade gak) Tp aku lebih bosan kau asyik bercerita sampai aku xde peluang nk cerita apa2.

Kau jugak MEMBOSANKAN! Apa yg aku cerita sume kau xtau. Sume ko cm xpaham. Kuno giler kau. Ketinggalan zaman! Aku bkn jenis suka cerita pasal satu benda jew. Aku suka cerita pasal banyak benda dan situasi + pengalaman. Bila aku start cerita benda2 tu sume kt kau, kau mula la cm lyn xlayan aku. AKu tgk reaksi kau cm tu aku dh paham dh. Xyah la kau susah2 terangkan.

Aku dh penat ngn aku. Tu sebab aku lari! Aku lari dari kau! Aku pegi dgn orang lain. Bila cmtu kau mula sindir2 aku. Asyik ckp2 pedas jew. Hangat jew telinga aku dgr. Aku diam jew sbb aku xnk kecohkn keadaan dgn aksi tarik2 tudung, tarik2 rambut nie. Aku sabar sampai sekarang. Tp dh menggunung dh nie. Ibarat gunung berapi yg dh mula mengeluarkan asap2 + debu2 sulphur ke udara. Belum meletus lg lahar2 nya.
Jangan kau buat aku meletus. Aku takot kau yg terbakar dan hangus dgn lahar2 aku.

Orang2 yg kenal rapat ngn aku tau aku nie cmne. So, better kau duduk diam2! Jgn kau berani nk "geletek2" kawah berapi aku. Sekali aku "garu" dgn lahar aku, bernanah telinga kau! Pecah segala gegendang telinga, bocor cecair telinga dlm koklea kau tu.

So, pegi main jauh2!!!!




p/s: Luahan hati yg tak terungkap!! Sekali aku ungkapkan, kau akan terduduk!

0 comments:


Awak 'Like' blog saya?