Cik Ayam dan Cik Lembu

Labels: , , , ,

Assalamualaikum semua~!

Teman ade satu ceghite nk labon ke kome. Sile bace pelan-pelan dan sebot bebetoi yer. *loghat Perak


Cebek je keghobo balor nengor labon cik Yam dgn cik Mbu.

Cik Yam : Menusiye ni... deme memang hipokrit, pentingkan dighi senighi jek...!

Cik 
Mbu : Kenape mike labun macam tu pulok wey...

Cik Yam : Mike tengokler. Ape yg deme udoh muat kat teman!

Cik 
Mbu : Hah! Buat ke mende pulok?

Cik Yam : Cemuih doh awok ni bertelor haghi-haghi. Awok cadang enokla jugok dapat anok men due tige ekor. Bok kate deme, ade le jugok wagheh awok bile awok udoh tak de nanti. Tapi manusie ni memang tak berhati peghut. haghi-haghi deme melantok telor teman, macamane gayenye awok nok dapat anok!

Cik 
Mbu : Alaaah! Kamu punye masaalah kecik aje!

Cik Yam : ?? Aiiik !!! Maksud mike?

Cik 
Mbu : Awok ni lagik le, kalo nok dipikiorkan nasib awok lagi malang . Ghase nak bunuh diri pun ade. Ater cher mike pikior, ade ke patot... haghi-haghi menusiye ngogok susu awok tapi hagham sorang pun tak peghonoh sior manggey awok ni EMOK !

Cik Yam : ?? (Dalam hati: Aje ngan gampang.. Tak boleh pakei punye lembu!)






p/s: Ape mcm? Paham ke?




0 comments:

Awak 'Like' blog saya?