Erk???? Apakah????

Labels:

Assalamualaikum semua......

Hari ni aku agak bosan duduk di rumah. Tak tau nk buat apa. Rutin harian aku kalo waktu cuti nie:

  1. Bgn tido. (tu suda semestinye)
  2. Mandi. (wajib!)
  3. Pakai baju. (perlu ke mention??)
  4. Ke dapur utk masak sarapan pg. (sambil2 tu jerit kt sume ank sdra aku swoh mandi)
  5. Sarapan pagi. (sambil tggu kain basuh dlm mesin)
  6. Kemas dapur. (sambil jerit kt ank sdra aku yg tgh bergaduh kt dpn)
  7. Jemur kain basuh td. (sambil jeling ank sdra aku yg tgh main kt luar)
  8. Rehat jap. (bukak novel skali)
  9. Masak utk lunch pulak. (sambil swoh ank sdra aku kemas mainan yg bersepah)
  10. Lunch. (xlarat dh nk mkn)
  11. Kemas dapur dan basuh pinggan. (sambil swoh ank sdra aku sapu sampah dining room)
  12. Layan ank sdra aku tgk tv9 dihatiku. (tetibe je TERtido)
  13. Bgn tido. (tgk rumah dh mcm tongkang pecah)
  14. Bercekak pinggang. (sambil marah ank sdra aku)
  15. Dah senja, pegi mandi. (panggil ank sdra aku swoh mandi)
  16. Siap2 kn meja utk dinner lak. (malas masak, mkn lauk lebih tgh hari td suda~~)
  17. Kemas meja, kemas dapur, basuh segala periuk belanga. (menguap ntah brpe kali....)
  18. Bentang tilam swoh ank sdra aku tido. (sambil ugut sapa xtido kena rotan)
  19. Heavenly, aku dpt masa aku sendiri dgn tenang.............
Mesti korang pk aku ni mak sedara yg kejam kn? Sebab asyk tengking ank buah dia jew. 

Bukan cm tu...anak buah aku nie sume nye hero2 belaka. Pening pale otak aku melayan kerenah diorang nie. Dh pulak tu, byk sgt permintaan nye. Masak tu, masak nie. Nak mkn tu, nk mkn nie. Kalo bende nye ade boleh le aku tolong buatkan dan masakkan. Ni request bende2 yg xde. Hangin le aku.

So, hari nie dh antar semula ank sedara aku dgn selamat nye ke pangkuan ibu mereka di Melaka. So, I've got my life back. haha (ketawa jahat)

Happy siot. Lepas nie aku boleh le buat sesuka hati aku. Maksud aku, aku boleh masak bila2 aku rajin. Aku tak perlu nk amk diorg kt rumah pengasuh lg. Dan segala2nya aku boleh buat sesuka hati aku. haha
Tp aku sedih gak r ngn abg aku. Ye la. Kene berpisah dgn ank nye yg tercinta. Siap buat drama sedih lg td masa antar ank dia. Aku pon nyaris2 meleleh. Tacin' siot!!

Bila dh sampai rumah lepas antar budak2 tu, sunyi la pulak rasanya. Takde lg dh aku dgr diorg gadoh2, jerit2. Aku pon dh xde sapa nk dijeritkan. sunyi....sunyi.....



p/s: Apa PERASAAN aku sebenarnya hari ni ek???

0 comments:

Awak 'Like' blog saya?